1433 YILLIK VUSLATIN HASRETİNE

NA’T-I ŞERİF

Ey mihr-i lâ-yezâlin mehtâb-ı müstenîri
Envâr-ı kibriyâya sensin yegâne mazhar
Zâtınla zât-ı akdes olmuşdu zarf u mazruf
Dillerde ism-i pâkin Allah ile beraber
Sensin nebî-i ümmî ârif kemâl-i Hakkı
Ârif kemâl-i zâtın yalnız Hudâ-yı enver
Mir’ât-i Hak-nümâsın tevhîd ile mücellâ
Kim anda hüsn-i mutlak nûrunla cilve eyler
Uşşâk-ı zârı varken bî-hâd o Kibriyânın
Ma’şûk-ı münferidsin Mevlâye ey Peygamber
Asr-ı sa’âdetinde gelmek nasîb olaydı
Görmüş olurdu billâh, Allah’ı görmeyenler
Hakk’ın yanında mehtâb sönmüş çerâğa benzer
Leylâ misâli hûbân pâyinde zıll-i kemter
Ey yâr, kâ’inâta şâmil füyûz-ı sevdâ
Aşkınla müncelîdir bizzât İlâh-ı ekber
Bin yıl çalışsa âbid, ma’bûduna erişmez
Vuslat-serâ-yı Hakk’a aşkın yegâne rehber
Encümle mâh gökde bir levha-i muallâ
Kim “haccetü’l-vedâ”ı ihtâr ederdi manzar
Nâm-ı bülendin ey yâr menkûş-ı arş-ı izzet
Âyât-ı Zül-celâl’in çepçevre hâle küster
Münkirlerin yüzünde nâr-ı cahîm alev-rîz
Vechinde mü’minînin tâbende nûr-ı akmer
Vahdet-gehimde her şeb sensin enîs-i rûhum
Tenhâ seninle kalmak bir zevk-i vuslat-âver
Mi’râcım oldu cânân, rü’yâde iltifâtın
Lûtfet cemâl-i pâkin bî-dâr iken de göster
Olsam gubâr-ı pâyın Mevlâya yol bulurdum
Derdim Habîbinin ben pâ-mâliyim ser-â-ser
Ma’şûk-i bî-rakibin müştâkıyım ki bende
Pây-i sa’âdetinden vardır mübârek izler
Ben hâk-isâr-ı aşkı dûr etme devletinden
Senden budur İlâhî maksûd-ı abd-ı ahker
Boynum bükük yüzümde ağlardı seyyiâtım
Takbil ederdi pâyın gözler yaşım mükerrer
Mahbûb-ı müctebâsın sultân-ı enbiyâsın
Uşşâka reh-nümâsın sen ey şefî-i mahşer
Sîret ne söyleyim ben, meddâh-ı Kibriyâsın
Tavsîfe muktedir mi mehtâb-ı germ-i ahter

HÜSEYİN SİRET ÖZSEVER




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"HÛ" SESLERİ GELİYOR ESKİ KONAKTAN!

BİR EHL-İ BEYT SEVDÂLISI: KEMÂL EDİP KÜRKÇÜOĞLU

GELDİ Kİ OL MUHARREM'DİR!